لوله اب چاه که منجر به مسمومیت 5 تن از اعضای خانواده شد

تعداد کمی لوله اب چاه وجود دارد و کاربردهای مختلفی دارند، از آوردن آب به وان حمام گرفته تا انتقال زباله به سیستم فاضلاب.

چه در حال استخدام یک لوله کش هستید یا یک پروژه لوله کشی خانه DIY را انجام دهید، خوب است در مورد انواع مختلف لوله های لوله کشی و مزایا و معایب آنها اطلاعات داشته باشید.

در این وبلاگ، ما به رایج ترین انواع لوله برای لوله کشی می پردازیم.

PEX یا پلی اتیلن متقاطع، یک لوله پلاستیکی بادوام است که برای خطوط تامین آب استفاده می شود.

PEX به اندازه کافی سفت و سخت برای مقاومت در برابر فشارهای تامین آب اما به اندازه کافی انعطاف پذیر برای بافتن در سراسر دیوارها، سقف ها، زیرزمین ها و فضاهای خزنده است، PEX یک نوع لوله محبوب است که برای لوله کشی استفاده می شود.

لوله اب چاه

علاوه بر این، لوله‌کشی PEX یکی از کم‌هزینه‌ترین لوله‌های لوله‌کشی است و به راحتی می‌توان آن را بدون لحیم کاری و چسباندن برش داد و به هم وصل کرد.

PEX دارای عمر طولانی و توانایی جلوگیری از زنگ زدگی یا خوردگی در آب است.

PEX همچنین قادر به مقاومت در برابر دماهای شدید است و به آن امکان انتقال آب سرد و گرم را می دهد. این امر PEX را به یک انتخاب محبوب برای لوله کش ها و صاحبان خانه تبدیل می کند.

توجه به این نکته مهم است که لوله‌کشی PEX را نمی‌توان برای کاربردهای بیرونی استفاده کرد.

پلاستیک به راحتی می تواند توسط اشعه ماوراء بنفش آسیب ببیند.

برخی از لوله های PEX نیز ممکن است بر طعم و بوی آب تأثیر بگذارند، اما نگرانی در مورد آلودگی برطرف شده است.

لوله های پی وی سی یا پلی وینیل کلراید، لوله های پلاستیکی هستند که معمولاً برای خطوط زباله به عنوان بخشی از سینک، توالت یا خط تخلیه دوش استفاده می شود.

از آنجایی که در مقایسه با لوله فولادی گالوانیزه سبک، نسبتا ارزان و کار با آن آسان‌تر است، انتخاب محبوبی است.

همچنین به راحتی با اره برقی برش داده می شود و با چسب لوله کشی به قسمت های دیگر متصل می شود.

لوله های پی وی سی بهتر از بسیاری از انواع لوله های دیگر از آب شما در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کنند و دارای پوشش داخلی صافی هستند که از تجمع رسوب محافظت می کند و آنها را در برابر گرفتگی مقاوم تر می کند.

مگر اینکه لوله های پی وی سی در معرض آسیب قرار نگیرند، مادام العمر دوام خواهند داشت.

لوله پی وی سی همچنین می تواند فشار بالای آب را تحمل کند، به همین دلیل ممکن است به عنوان خط اصلی تامین آب خانه شما عمل کند.