با خرید باتری خودرو زیتکس چادر ماشین هدیه بگیرید

اگر باتری خودرو زیتکس به وسیله نقلیه متصل باشد و خودرو برای مدت طولانی استفاده نشود، باتری به تدریج تخلیه می شود. در طی این فرآیند، سولفات سرب روی صفحات تشکیل می شود.

با چشم غیرمسلح شبیه یک واکنش پودری به نظر می رسد، اما در واقع کریستال های بسیار ریزی است. اینها دارای سطح بزرگی هستند که واکنش سریع را در حین بارگذاری ممکن می کند.

از طرفی این عیب را دارند که کریستال ها به هم می چسبند. اگر وسیله نقلیه برای مدت طولانی بیکار باشد، کریستال های سخت بزرگتری تشکیل می شوند. این فرآیند ظرفیت باتری را کاهش می دهد، علاوه بر این، کریستال ها به سختی با اعمال ولتاژ از بین می روند.

همه اینها منجر به کاهش شدید ظرفیت باتری می شود که به آن سولفاته کریستالی درشت می گویند و در دراز مدت به معنای پایان عمر باتری است. بنابراین مهم است که بررسی کنید که باتری به اندازه کافی شارژ شده باشد.

این مشکل به ویژه در وسایل نقلیه ای که فقط گهگاه یا در فصل خاصی از سال استفاده می شوند، به عنوان مثال موتورسیکلت، کاروان، قایق موتوری یا برف روب رخ می دهد.

دستگاه های مختلفی در بازار وجود دارد که می توانند از تشکیل سولفاته کریستال های ضخیم جلوگیری کنند. رایج ترین مفهوم خازن با ظرفیت زیاد است که در صورت تخلیه، پیک های جریان بالایی را اعمال می کند.

این کار چندین بار در دقیقه انجام می شود تا از چسبیدن کریستال ها به یکدیگر جلوگیری شود. این را می توان با اعمال رزونانس خود کریستال های سولفات نیز به دست آورد.

اگر قرار است خودرو برای مدتی بدون استفاده بماند، توصیه می شود قطب منفی (سیاه) را از باتری جدا کرده و آن را به دستگاه نگهداری شارژ وصل کنید. این دستگاه ها دارای جریان شارژ بسیار کم (تقریباً 50 تا 100 میلی آمپر)، با ولتاژ 14.4 ولت هستند.

این جریان بدون ایجاد آسیب، تخلیه تدریجی باتری را متعادل می کند. دستگاه هایی در بازار وجود دارند که با انرژی خورشیدی فتوولتائیک کار می کنند و پس از اتصال دیگر نیازی به حذف قطب منفی نیست.